30 Aralık 2011 Cuma

Satılık 1 TL'ye Gıda Mühendisi Diploması





    Diplomamı uzun süredir kullanamadığım için ve  kendime başka bir meslek bulduğum için satışa çıkarmış bulunmaktayım. Diplomama fotoğrafta gözüktüğü gibi tertemiz ,yıpranmamış ve  orijinal hologramlı  bir diploma olup piyasada alınabilecek  ,en iyi üniversitelerin vermiş olduğu  Gıda Mühendisi diplomasadır.




Türkiye koşullarında bu diploma'nın geçerliliği kalmadığı  için çok düşük bir fiyata, sadece ama sadece 1TL'ye satıyorum.


Ürün Özellikleri :


Bu diploma ile Özel sektörde çalışmak isterseniz uzun bir süre asgari ücretle (701,1TL) çalışmak zorundasınız. Her ne kadar Gıda Mühendisleri odası asgari gıda mühendisi ücretinin 2500TL  civarı bir rakam olduğunu söylesede sakın ola inamayın. Kimse o parayı size vermez çünkü  aldığınız maaşı denetleyen yasal bir düzenleme yok.


Bu diploma ile devlette Gıda mühendisi olarak çalışmanız için  KPSS'de  çok ama çok yüksek puan (87-100) almanız gerekir. KPSS atama puanları, öyle ziraat mühendislerinin ve veterinerlerinki gibi 50 -60  puanlara düşmez çünkü ; Gıda, Tarım  veHayvancılık Bakanı  kendini ziraat mühendisliği ve meslektaşları olan veterinerlere  adamış olan  bir bakandır.Bakanımız: Türkiye'de  Gıda Mühendisliği Fakültesinin olduğundan haberi olmayan  ya da görmemezlikten gelen gelmiş geçmiş , eşi nadir bulunan bakanlardandır.


Bu diplama ile kariyer yapmayı düşünüyorsanız, yolun başındayken vazgeçin bence çünkü; yaptığınız ve  yapacağınız bilimsel araştırmaları hesaba alacak muhatap bulamazsınız.Gıda güvenliği  ile ilgili  bir televizyon  programı  olur , veterinerler, ziraat mühendisleri doktorlar, diyetisyenler  vs. programa davet edilir Gıda Mühendisleri davet edilmez.Doktorun biri çıkar, süt içmeyin  yoğurt yaparken bir tutam toprak kullanmak gerekir der, Gıda mühendislerini hiçe sayar ve ünlü olur ama Gıda mühendisleri odası bu konuda açıklama yapar basından ilgi görmez.


Ödeme ve Kargo Seçenekleri:


Ödemeyi zahmet olacak ama 4 parça halinde
1) Gıda , Tarım ve Hayvancılık Bakanlığına
2) Gıda Mühendisleri Odasına
3) Doktorlar Programı Kanal D Yapım Yönetmenine
4) Ege Üniversitesi Gıda Mühendisliği Fakültesine
ayrı ayrı 0,25 TL tutarında yatırılması gerekmektedir.


Kargo Seçenekleri:
Tüm kargo şirketleriyle anlaşmamız olup  ürün fiyatına kargo bedeli dahildir.


Garanti Şartları:
Bu ülkede hiçbir mesleğin garantisi olmadığı gibi bu diplomanın garantisi de yoktur.Bu diplomayı alırken gıda mühendisliği, insanoğlu varoldukça gıda tüketildikçe geçerliliği olan bir meslek demişlerdi ama ülkemizdeki insanoğulları  bu mesleğe hakkettiği değeri vermediği  için geçersiz bir meslek oldu ne yazık ki! Bu nedenlerle  diplomama garanti veremem ve  geri iade alamam.
--------------------------------------------------------------------------
Not: Diploma ilanının ilk gününde  2444 ziyaretci sayısına ulaşması nedeniyle ; mesajımın bir çok insana ulaştığını tahmin ediyorum.
Bu ilanı anlayana sirvisinek saz anlamayana davul zurna az!

                                             31.11.2011

06.01.2011



Ek Bilgi:


Kaynak : http://www.tarim.gov.tr/Files/duyurular/SGB/SGB_260510/2011PerformansProgrami23022011.pdf



13 yorum:

Adsız dedi ki...

Helal olsun... Çok haklısınız... Bende bir gıdacı olarak şatışa çıkarıyorum...

Adsız dedi ki...

BENİM DİPLOMA DA DURUYOR., SATISA SUANBILIRIZ:) ÇOK ÇOK HAK VERİYORUM..AYYNI NİYETLE OKUDUK AMA!!acınacak bir memslek dalı oldu!SUAN BUTİK KURABİYE İŞİNE YÖNELDİM..SİZİN DEDİĞİNİZ SARTLARDA CALISMAKTANSA COK COK DAHA İYİ..www.kurabiyeistanbul.com

aulger dedi ki...

Zeynep Hanım, sayfanızı inceledim. Girişimciliğinizden dolayı tebrik ederim.
İstanbul'a yolum düşerse, meslektaşımın kurabiyelerinden yemek isterim. Size ve ailenize başarılar dilerim.

Adsız dedi ki...

Sayfanızın bu kadar çok ziyaretçi almasının nedeni ekşisözlükte yayınlanmasıdır.
Biliyorsunuz değil mi?

Adsız dedi ki...

Ekşide yayınlanması güzel oldu yoksa duyarsız kalınmasından iyidir.Gerçekleri ne zaman göreceğiz bence hiç bir zaman.

Adsız dedi ki...

Gıda mühendisliğine girerken ve bu bölümde okurken size "mezun olunca iş çok, ücret bol" mu demişlerdi merak ettim. bunları bile bile sırf üniversite mezunu olayım, adım mühendis olsun diye 4 sene boşu boşuna okuyup sonra da sanki çok büyük haksızlıklara gark edilmişcesine davranmak ilginç. hükümet de sağolsun insanlar üniversite bitirmeye meraklı diye habire bölüm ve kontenjan açıyor, istihdam yaratmadan..
ben sizin yerinizde olsam 4 sene gıda mühendisliği okumazdım. boşa geçmiş dört sene, türkiyenin gerçeği bu.

Adsız dedi ki...

"...sırf üniversite mezunu olayım, adım mühendis olsun diye 4 sene boşu boşuna okuyup..." şeklinde bir yorumda bulunan arkadaşım, umuyorum ki nasıl bir gaflet içerisinde olduğunuzun farkındasınızdır. Ben gıda mühendisi değilim, iktisat mezunuyum ama diplomasını satılığa çıkaran arkadaşı gönülden tebrik ediyorum. Bu ülkede olan bazı şeylerden yeterince canı yanmış ve bunu gayet medeni bir şekilde dile getirmiş. Bunun aklı başında hiçbir insanı rahatsız etmemesi gerektiğini düşünüyorum. Okumak insanların en doğal haklarından birisi ve bunu "sırf adım mühendis olsun..." gibi bir cümleyle eleştirmek saçmalıktan başka bir şey değil. İnsanlara okuma imkanını kısmen de olsa sağlayan devletin o insanlar için istihdam yaratamaması asıl eleştirilmesi gereken noktayken siz, yıllarca okuyabilmek için tonla para ve emek harcayan ve hakettiği emeklerinin karşılığını isteyen, bu ülke için bir artı değer yaratabilecek kapasite ve potansiyeldeki insanlara yüklüyorsunuz bütün suçu. Her konuşmanın başında Türkiye'nin büyüyen ekonomisi, dünyanın bilmem kaçıncı büyük ekonomisi, 3. çeyrekte en çok büyüyen ekonomi gibi şişirilmiş ekonomik gösterge ve raporlarla insanları uyutanların hiç mi suçu yok? Büyüyen her ekonominin beraberinde istihdam yaratması ve bunlardan birinin diğerine etki etmemesinin bir şey ifade etmediğini bilmiyor olabilirsiniz,normaldir. Bunlar da Türkiye'nin gerçeği dediğiniz gibi ama müsaade edin de insanlar da medeni bir şekilde tepkisini gösterebilsin.Biraz uzun bir mesaj oldu kusura bakmayın ama şunu da söyleyip bağlamak istiyorum konuyu. Bu ülkede zorunlu askerlik gibi insanların hayatından 1,5 yılını --bana göre-- çalan bir durum söz konusuyken insanların sırf bu yüzden okumuş olması bile anormal olmamalı. Yazdıklarınız bana başbakanın "Herkes okumak zorunda değil" sözlerini hatırlattı nedense. Bu ülkede bir şeyler yanlış gidiyor ve buna birilerinin tepkisini gösteriyor olması beni sevindiren bir durum. İlanı veren arkadaş ve benimle aynı düşünceleri paylaşan bir çok insan olduğunu bilmek bile benim için çoğu zaman yeterli oluyor. İlan sahibi arkadaşımı da bu güzel tepkisi için tekrardan kutluyorum.

Mehmet Naci ÜLGER dedi ki...

Tarım Bakanlığı bu kadar veteriner istihdam ettide ne oldu, ordan burdan et ithal ediyoruz.Bu bakanın biran önce değiştirilmesi gerek, bu işi yapamıyor.

Siz Gıda Mühendisleri öncelikle Odanızın tüm kadrosunu değiştirmelisiniz. Ne yazıkki Gıda Mühendisleri Odası yönetim kadrosu Amaçsız, yetkin ve etkin olmayan bir kadro. Aidat toplamaktan başka ne yapıyorlar ki. Merak ediyorum, hiçbirşey yapmadan bu aidatları nasıl topluyorlar ve dahası sizler nasıl veriyorsunuz!!!!! Sizin yerinizde ben olsam tek kuruşumuda vermem

Adsız dedi ki...

Umarım mesajınız Gıda bakanı olmayan Tarım ve Hayvancılık Bakanı olan sayın Mehdi Eker'e ulaşır.

Gaye dedi ki...

Bir gıda mühendisi olarak tepkinizi destekliyorum ve problemlerinizi paylaşıyorum.Tesadüfen twitterda gördüm.Umarım amacına ulaşır.
Aslında kimse böyle bi bölümden bahsetmesin bence(!) İnsanlar boşuna okuyup emek vermesinler dimi..Okul bitince böyle bi meslek sanki hiç yokmuş gibi bi muamele görecekler çünkü.Hepimize kolay gelsin.

Mr dedi ki...

Okula kayıt oldugumda çok değil sadece 12-13 yıl önce 11 (on bir) üniversitede Gıda mühendisliği bölümü var iken, şuan 30dan fazla üniversitede açılmış durumda... Üniversitelerimiz sadece toplam öğrenci sayısında artış sağlayabilmek için yeterli alt yapıya sahip olduguna bakılmaksızın yetersiz eğitmenler sınıflar araç gereçler olmasına karşın her bölümü açmakta... Önemli olan Üniversite uluslararası camiada bir yerlere araştırmalar ile gelsin değil sadece ve sadece skor peşinde koşmak. devletten para gelsin birileri de o paraları yesin ihale açsın harcasın sonra büyük oldugunu sanıp tekrar bölüm açsın bir nevi holding olsun..

Ülkemizde yanlış politikalar ve adam kayırmacalar bulunmakta... Arkadaşlar değinmiş zaten üzerine pek durmaya gerek duymuyorum bile.. Hakkımızı helal etmiyoruz sadece.

Özel sektörün günden güne her şeyi fırsat bilip ucuz "KÖLELİK" peşinde koşmakta... Bizzat kulaklarım ile duyduğum "kriz bize yaradı arkadaş; ortalık işsiz üniversiteli dolu, istediğin paraya istediğin kadar eleman bulabiliyosun" sözünü söyleyen adam benim patronumdu ve bunları söylerken ofis bölümünde bizlerin de varlığını bir an unuttu ve bu "gaf'ı" yaptı. Söylediği şeyi farkettiginde biraz şaşırmış gibi olsa da umursamadı. Nasıl olsa söylediğinden utansa yapmazdı.

Bir başkadır benim memleketim diyorum. fırsatlar ülkesi özgürlükler ülkesi... Ancak size bize değil 'BİRİ'lerine.

Tebrik ediyorum Ahmet Ülger'i. değişik bir protesto şekli olmuş. Bunu duvarımda paylaşıyorum. umarım büyük kitlelere ulaşıp gerekli yerlere ulaşır.

Saygılar...

aulger dedi ki...

Bir aksilik çıkmazsa Cumhurbaşkanımıza sorunlarımızı dile getireceğiz. Gıda mühendisleri olarak son zamanlarda çok iyi organize olduk , organizasyonda emeği geçen tüm meslektaşlarımıza, ve halkımıza teşekkür ederiz.

aulger dedi ki...

2011’de 500000 ihbar üzerine 88000 denetim yapıldığını bir marifet gibi bakanımız söylemekte ancak 500000 de 88000 denetim sayısının çok az olduğu gibi denetim işi halka devredilmiş kervan yolda düzülür hesabı : ”Ye iç zehirlen kanser ol şikayet et “gibi saçma bir sistem getirilmiştir. Alo 174 gıda hattına karşı değiliz ama varolan gıda denetim sisteminden çok şikayetciyiz. Bir işletmenin yılda bir kez denetlenmesi sizce yeterli mi? Ve bu denetimi haber vererek yapıyorsanız, denetim size etkili olur mu?

Biz Gıda mühendisleri aldığımız derslerle insan sağlığını ön planda tutarken, özelde çalıştığınızda bu tutum çoğu işveren tarafından hoş karşılanmamakta ve işveren daha fazla nasıl kar ederim mentalitesinde olduğu için sizin o kitabi bilgilerinizi ayakları altına alarak çiğnemektedir. Bu durumda devlet gıda mühendislerine tam yetki vermediği için ama .... bey diyemeden işveren sizi kapı dışarı etmiş oluyor. Tabi iş gücü fazlalığı olduğu için biri gider öbürü gelir diyerek işten çıkartmaları çoğu işletme çok rahat gerçekleştiriyor .Ama şunu bilin ki iş tecrübelerime dayanarak söylüyorum: İşverenler özellikle aile şirketi gibi kurumsallaşmamış iş yerleri insan sağlığını değil , daha fazla nasıl kar ederim diye düşünüyor.

Sonuç olarak biz gıda mühendisleri yapılan denetim sayısını yetersiz bulduğumuz gibi denetimi yapan personelin bu konuda yeterli donanıma sahip olmadığını ve denetimlerin kağıt üstünde gerçekleştiğini düşünüyoruz. 5000 gıda denetçisinin sadece %16'sı Gıda mühendisidir, geri kalanı 2 haftalık eğitim almış Veteriner ve Ziraat mühendislerinden oluşmaktadır. Çözüm ise bakanlığın denetim işini Gıda mühendislerine bırakması ve denetim sayısını artırması yanında özelde çalışan gıda mühendislerinin elini kuvvetlendirecek yetkilere sahip olması ve işçinin işverene değil işverenin işçiye muhtaç olması gerektiği bir sistem inşa edilmesi gerekmektedir. Aksi taktirde halkımızın sağlığı tehlike altında olmaktan ve devletimizin Gıda kaynaklı hastalıkların sebep olduğu sağlık harcamalarından kurtulamaycaktır.Kansorejen gıda tüketerek kanser olan hastalarımıza devletimiz sağolsun ne gerekiyorsa hertürlü masrafını karşılıyor ama kanseri önlem yolunda Gıda Tarım ve Hayvancılık bakanlığı görevini icra edemediği için devletimizi zarara uğratmaktadır.Doktarlarımız hastalıkların tedavisinde ne kadar önemliyse , Gıda mühendisleri de özellikle gıda kaynaklı hastalıkların önlenmesinde hekimlik kadar kadar önemli bir meslektir fakat devletimiz ve insanlarımız mesleğimizin yeni bir meslek olması sebebiyle önemsenmemekte ve mesleğimize hakkettiği değeri vermemektedir. ne yazık ki!